پایگاه مداحی سجاد اسکندری

قال مولانا امیرالمؤمنین الامام علی علیه السلام: الدّنیا تغرّ و تضرّ و تمرّ

پایگاه مداحی سجاد اسکندری

قال مولانا امیرالمؤمنین الامام علی علیه السلام: الدّنیا تغرّ و تضرّ و تمرّ

پایگاه مداحی سجاد اسکندری

کانال ایتا
https://eitaa.com/eskandari40

کانال تلگرام
https://t.me/eskandari40

دانلود فایل صوتی
حجم: 19.8 مگابایت

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

📋 چاره‌ی هجران یوسف جز غم یعقوب نیست

#مناجات

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

چاره‌ی هجران یوسف جز غم یعقوب نیست

حال دور افتادگان از یار اصلا خوب نیست

 

چوب ظلم خویش را داریم یکجا می‌خوریم

صبر ما که بیشتر از طاقت ایّوب نیست

 

ما بدهکاری خود را گردنت انداختیم

ما طلبکاریم از تو دوریت مطلوب نیست

 

روز ما سر می‌شود در غفلت کبریِٰ خویش

نیستی و کوچه‌های شهر بی‌آشوب نیست

 

@narimani_matn

 

در میان خانه صاحب‌خانه را گم کرده‌ام

صبح تا شب بر لب من اسمی از محبوب نیست

 

ساحل آلوده را دریا مطهّر می‌کند

غرق عصیانم ولی چشمان من مرطوب نیست

 

من به کار تو نمی‌آیم نمی‌دانم چرا

باغبانم باش چون که میوه‌ام مرغوب نیست

 

آبروی رفته من را بخر در کربلا

نوکرت بد هم که باشد پیش تو مغضوب نیست

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آه زینب باز هم باید عزاداری کند

ام کلثومم که بعد از تو مرا یاری کند؟

 

آه ای آیینه‌ی زینب در عالم الوداع

مونسم، دلگرمیِ پنجاه سالم الوداع

 

رفتی و من همچنان با کوه غم‌ها مانده‌ام

ای عصای دست زینب، دست تنها مانده‌ام

 

محرم اسرار من، دار و ندارم، خواهرم

با که بعد از تو کنم گریه برای مادرم ؟

 

@seyedrezanarimani

 

شاهد خون‌گریه‌ی مسمار آن در الوداع

میزبان آخرین افطار حیدر الوداع

 

ای دلِ از دست این دنیا پریشان الوداع

شاهد پیریِ آنیِ حسن جان الوداع

 

آه پاره‌معجرِ شام غریبان الوداع

بی‌برادر مانده در بر و بیابان الوداع

 

من خبر دارم چه آمد بی‌ حسینم بر سرت

من خبر دارم چه کرده کعب نِی با پیکرت

 

@narimani_matn

 

آه خواهر حرمت ما بی‌برادرها شکست

پیش سرهایی که شد نیزه نشین، سرها شکست

 

در بنی‌هاشم کسی جز ما اسارت دیده بود ؟

در بنی‌هاشم کسی چون ما جسارت دیده بود ؟

 

خواهرم ما دو علی را دست بسته دیده‌ایم

هیجده دسته گلِ در خون نشسته دیده‌ایم

 

ما دو تا را که ندیده بود حتی آفتاب

همسفر با حرمله کردند آن هم بی‌نقاب

 

@seyedrezanarimani

 

ای بمیرد حرمله از عمر سیرت کرده است

دوری شش ماهه، این شش ماهه پیرت کرده است

 

شیر دختِ شیر یزدان شد غرورت پایمال

ای زبان آن اراذل‌های شام و کوفه لال !

 

مُردم و زنده شدم آن لحظه که شمر لعین

زد سر دروازه‌ی ساعات رویت را زمین

 

ای بهاری که شدی رنگ زمستان الوداع

ای شنیده طعنه‌ها در بزم مستان الوداع

 

پا به پای من کشیدی، درد پشت درد آه

نان خیراتی غرورت را به جوش آورد آه

 

*شاعر: #محمد_حسین_رحیمیان

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

کانال مداحی‌های کربلایی سیدرضا نریمانی👇👇👇

@seyedrezanarimani

 

کانال اشعار مداحی‌های کربلایی سیدرضا نریمانی👇👇👇

@narimani_matn

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی